ZİLE TİCARET VE SANAYİ ODASINDAN DEĞİŞİM VE STRATEJİK PAZARLAMA KONULU KONFERANS DÜZENLENDİ
Oda Başkanlığımıza 28 Ekim 2011 Cuma günü Zile Dinçerler Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okulu konferans salonunda konuşmacı olarak Sayın Haluk Ziya TÜRKMEN ve Ayşe Banu SERTGİL Değişim ve Stratejik Pazarlama konulu konferans gerçekleştirilmiştir.
Odamız tarafından Zile Dinçerler Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okulunda üyelerimize yemek verildi.
Zile Kaymakamı Nuri ÖZDER, Zile Belediye Başkanı Lütfi VİDİNEL, Zile Ticaret Ve Sanayi Odası Yön.Kur. Başkanı Hüseyin BERBEROĞLU, Meclis Başkanı Orhan ÖZKALELİ ve Odamız Meclis Üyeleri, Kurum ve Daire amirleri ile Üyelerimizin katılımı ile Değişim ve Stratejik Pazarlama konulu konferans Saygı duruşu ve İstiklal marşı ile başlamıştır.
Stratejik Pazarlama işletmenin müşteri ihtiyaçlarını doğru algılaması ve buna göre bir plan yaparak daha karlı hale gelmesine yönelik bir çalışma disiplini olup, bunu yapmadığınız zaman kaynaklarınızı ve zamanınızı boşa harcamış oluruz. Gün geçmeden bir yenilikle karşılaşıyor ve onu yaşantımıza kısa sürede adapte ediyoruz. Diye ifade eden Oda Başkanımız Sayın BERBEROĞLU sözü konuşmacılarımıza verdi.
Konuşmacılarımızdan Sayın Haluk Ziya TÜRKMEN ve Ayşe Banu SERTGİL in sunumunda Değişim ve Stratejik Pazarlama, Müşterinin gereksinimlerini ve beklentilerini anlama ve bu çerçevede hizmetlerin nasıl tasarlanıp sunulabileceğini planlama işlemidir. Ürünler, hizmetler, tecrübeler, olaylar, kişiler, mekânlar, mülkiyet hakkı, kurumlar, bilgi ve fikirler pazarlanabilir. Çağdaş pazarlama anlayışı ile gündeme gelen tüketici tüm pazarlama çabalarının odak noktasıdır görüşünden hareketle, bugünün pazarlama iletişimi çalışmalarına damgasını vuran yaklaşım etkili pazarlama iletişimi çabalarının odak noktası tüketicinin ve kitlelerin zihninde yer alabilmektir diyebiliriz. Günümüzde yaşanan kriz ve rekabet ortamı şirketlerin satış elemanları üzerinde ağır bir baskı oluşturuyor. Şirketler gerek üretim gerekse stratejik satış, pazarlama kanallarını çağın gereklerine göre sürekli iyileştiriyor ve geliştiriyor. Satış teşkilatının değişimleri takip etmesi ve takım çalışmasının gerekliliklerini algılamaz ise hedeflere ulaşılamıyor. Müşteriye değer verme ve ihtiyaçlarını anlama yönünde çalışanların sahip olması gereken iletişim becerileri, esnek olma ve şikâyetleri etkin çözümleme konularında yeterlilik kazanmalarını sağlamak ve kişisel gelişim standartlarını arttırmaktadır. Kolaylaşan iletişim, etkileşim, ulaşım, daha entegre ticari birliktelikler, yaygınlaşan çok uluslu şirket kültürleri, hızlı hareket edebilen para, servis sektörünün artışı güncel iş ve yaşam trendleri arasında yer almaktadır. Son 10 -15 yılda değişen pazarlama anlayışı, ticarete katılan dinamik ve yoksul ülkeler, artan marka yönetimi ve iletişimin önemi, G8in alım potansiyelindeki değişiklikler, Jeopolitik ekonomik değerlerde değişiklikler, azalan kaynaklar ve çevre sorunlar değişen dünyamızın bir göstergesidir dedi. Ayrıca E-ticaretin önemi, müşteri memnuniyeti, müşteri odaklı kurumlar hakkında katılımcılara bilgiler verdi.